fredag, juni 01, 2012

Pip-talk

Jeg var så heldig å få en oppmuntring i går, av en som har lest litt i bloggen min siste dagene. Selvsagt ble jeg glad, men også litt nyskjerrig. "Hvorfor sa han det? Hva var det som traff?" Så jeg rullet meg nedover i bloggen min og leste litt her og litt der.
Det er igrunn en del oppmuntringer her, selv om jeg også er ærlig om mer krevende dager..

Da jeg kom til bloggposten "På innsiden" måtte jeg rett og slett le. De som leser den posten vil kanskje tro at jeg er en evig opptimist?  :-D

Vel, tankene jeg skribler ned her i bloggen min, er absolutt ærlige! Seriøst altså! Og når jeg skriver "ler" eller beskriver en boblende glede, så er den ekte. Men er jeg en evig opptimist?

Nopp. Vet du hva det hele er..? Ren pip-talk til pessimisten inni meg. Og tro det eller ei - det funker!!
Men, den trenger altså en passe dose glede og opptimisme hver dag. Slutter jeg å medisinere meg med glede, vokser pessimisten opp igjen. Og jeg kan love deg at den lever (sukk) Så du?! Der var'n igjen (leer) Best å komme med en ny dose da;

Jeg fant Dine Ord og åt dem, de var til glede for meg, og det var en fryd for mitt hjerte at Ditt navn er nevnt over meg, Herre, Allhærs Gud. (Jer.15;16) Mmmmmm bare å nyte :-D

Neida, jeg vet - ikke SÅ enkelt alltid. Men, det er en utrolig viktig sannhet. Jeg vet jeg har nevnt kong Salomo ofte, men som han og mange andre har erfart; "Glede i hjertet gir god helse, missmot tærer på marg og bein" (Ord.17;22)
Så vær frimodig, uansett hvordan du har det. Let frem noen gode vitaminer. Kanskje du er heldig å finne dem? Og jo fler du finner, jo bedre! Gud velsigner deg.

Ingen kommentarer: