søndag, juli 01, 2012

Se på fuglene

Det var nesten komisk at jeg akkurat i dag hadde snakket om at det å ta nærbilder av fugler med mitt kamera (uten ekstra linser) ikke var så lett. Også kom denne skjønnheten rett foran nesa mi. Bokfinken er en av mine favoritter ja :-)

Og disse vakre skapningene tar Jesus fram som eksempel på at vi ikke behøver å bekymre oss. "Vær ikke bekymret" - jeg vet ikke hvor ofte Jesus nevner det, men det skjer flere ganger. Han forstod hvor lett det var for oss å gjøre nettopp det... og hvor godt det ville være om vi lærte oss å la være...

Se på fuglene under himmelen! De sår ikke, de høster ikke og samler ikke i hus, men den Far dere har i himmelen, gir dem føde likevel. Er ikke dere mer verd enn de?  Hvem av dere kan vel med all sin bekymring legge en eneste alen til sin livslengde?  (Matt.6;26-24)


Søk først Guds rike og hans rettferdighet, så skal dere få alt det andre i tillegg. Så vær ikke bekymret for morgendagen  (Matt.6; 33-34)

.
(ikke en spurv til jorden, uten at Gud det vet)

2 kommentarer:

Spirea sa...

Tusen takk for påminnelsen. Det trengte jeg. Har noe jeg går og bekymrer meg for for tiden, og jeg vet at det beste jeg kan gjøre er å gå til Gud med det...
Han både ser og vet veien allerede...Takk for denne fine bloggen din. Må Gud velsigne deg masse. God klem :)

Siw sa...

Gud velsigner deg også Spirea! Jeg tror på en Gud som hører bønn, til og med når bønnen ikke er mer enn et hjertesukk. "Før jeg har et ord på tungen vet du det Herre, fullt og helt" skriver kong David i salme 139.