søndag, august 19, 2012

I dag begynner resten av ditt liv

Første gang jeg hørte denne sangen, var med Solveig Friis Larsen (på slutten av 70-tallet..?) og egentlig syntes jeg den var ganske .. banal :-) Likevel har den dukket opp i meg fra tid til annen, rett og slett fordi den har en opptimisme i seg, og visst er det en sannhet i denne teksten?!

Grunnen til at jeg kom på denne sangen i dag, er at jeg i noen dager har gjort akkurat det sangen sier; tenkt på det som en gang var og som kanskje aldri kommer igjen.... Men her vil jeg ikke bli sittende fast. Jeg vil se framover! Jeg fant bl.a. en spennende link (i alle fall for meg) om pilgrimsvandringer, og spennende sykkelturer i Afrika (leer) Det er jo sååå mye jeg har muligheter til.

Nå kjenner jeg jo ikke deg - vi er jo så forskjellige. Både som mennesketyper, situasjoner og alder og mye mer. Noen finner raskt nye muligheter og nye drømmer - mens andre strever.
Du må selvsagt ikke ta et stort steg til Afrika for at det skal telle :) et lite steg av gangen, og du er i bevegelse.
Kom til å tenke på Elling (har du sett filmen eller lest boka?) Han sitter på restauranten, og angsten sliter i kroppen. Han reflekterer over hvor forskjellige vi er "For noen er det en utfordring å krysse nordpolen - for andre er det en utfordring å kyrsse restaurantgulvet..." Og begge vil de kjenne seiersfølelsen av å klare akkurat det! Så våg å drømme dine realistiske drømmer, pluss litt ekstra :-D

Kvalitenten på musikkvideon er ikke av de beste.... men her får du i alle fall melodi og tekst - og mange av de som synger her, synger fra et hjerte fullt av håp :) om nye muligheter!



I dag begynner resten av ditt liv,
i dag begynner resten av ditt liv.
Så ikke sløs bort tiden
med tomt tidsfordriv,
for i dag
begynner resten av ditt liv.

Mange mennesker sier
hvor er tiden min blitt av.
De står og ser tilbake
på de gode år som var. (andre ser tilbake på de vonde år som var...)
Men husk at tiden bak deg
kommer aldri mer igjen.
Men tiden som er foran,
hva med den?
I dag begynner resten av ditt liv,
i dag begynner resten av ditt liv.
Så ikke sløs bort tiden
med tomt tidsfordriv,
for i dag
begynner resten av ditt liv.

Nå i dag sier Herren
er den rette tid for deg,
til å velge livet,
til å gå den rette vei.
Så gi deg helt til Jesus,
bruk den tid du har igjen.
Til å leve helt for frelseren.

I dag begynner resten av ditt liv,
i dag begynner resten av ditt liv.
Så ikke sløs bort tiden
med tomt tidsfordriv,
for i dag
begynner resten av ditt liv.

Velger å avslutte med Paulus oppfordring i Fil.3;12-16
Jeg mener ikke at jeg alt har nådd dette, eller alt er fullkommen, men jeg jager fram mot det for å gripe det, fordi jeg selv er grepet av Kristus Jesus. Mine søsken, jeg tror ikke om meg selv at jeg har grepet det. Men én ting gjør jeg: Jeg glemmer det som ligger bak, og strekker meg etter det som er foran, og jager fram mot målet, mot den seiersprisen som Gud fra det høye har kalt oss til i Kristus Jesus. La oss tenke slik, alle vi som har nådd fram til modenhet. Og om dere ser annerledes på noe, skal Gud gi dere klarhet også i det. La oss bare, så langt vi er kommet, fortsette i samme spor!

1 kommentar:

Spirea sa...

Hørte denne sangen første gang for mange år siden. Den har en fantastisk tekst :) takker deg for påminnelsen om å strekke oss mot det som ligger foran - og ikke tenke for mye tilbake. Flott innlegg. Gud velsigne deg :)