tirsdag, oktober 30, 2012

Dagens plan

Jeg tar for tiden et bibelkurs kalt "Livet med Gud" (Kan anbefales - både kurset, og livet med Gud :)
Jeg fikk lyst til å sitere litt fra kursbrev 5;

Sitat; "Gud har alltid en plan. Kanskje han har en oppgave for deg i dag? Kanskje noen som trenger et lyttende øre, et vennlig smil, en telefonsamtale, en vennlig tekstmelding, et kort, en klapp på skulderen, et oppmuntrende ord.
Øv deg i å tenke slik om øyeblikkene livet ditt består av. Ikke bli mismodig om du glemmer det noen timer eller noen dager. Det er snakk om en mulighet som alltid er der. Sitat slutt

Jeg måtte smile når jeg leste dette, og tenkte på at vi i blant tenker for stort. "Gud har en plan for ditt liv" - har du hørt det? Også ser vi for oss hele livet, og det kallet Gud kanskje har for oss.

For en tid tilbake, skrev jeg bloggposten "Å være ledet av Gud" Jeg ble så oppmuntret av kommentarene til denne bloggposten. For vi var jo flere som hadde vært igjennom både plan a, b og c - eller mer.. og da er det ikke alltid like lett å tenke på neste store plan.

Men du MÅ faktisk ikke tenke så stort som "for livet" - du kommer langt med å tenke på øyeblikket :-)
Noen planer for i dag?

5 kommentarer:

Marianne sa...

Jeg tror ikke Gud har en plan B. Hans planer for oss står til A, og planen er selve livet. Livet er ingen eksamen, og vi går ikke ut og inn av hans nåde. Plan B legges når plan A ikke funker. Guds A-plan er hans frelsesplan, og den funker!! It`s a done deal. I denne planen kan vi være,hver dag, i hans A-plan =)
Fin blogg Siw!!

Siw sa...

Hans plan står til A - vet du, sånn tror jeg også at Gud tenker. At han regner med deg og meg i sin plan, og at den i hans øynte "står til A"

Men som mennesker tenker vi gjerne litt anderledes - og vi ser lett det som ble misslykket. Da er det en trøst og vite at Gud ikke gir opp - han former det på nytt, til "et kar, slik han vil ha det"

For meg er det en trøst å vite at Gud har nye muligheter, uansett. En - i våre øyne - plan b og c osv.. slik jeg forstår det.

Det viktigste er i alle fall å tro at det ikke er mulig å falle ut av Guds plan. Han er TROFAST.

Marianne sa...

Ja, det er så herlig!!
Og jeg er så enig med deg, at du kommer langt med å tenke på øyeblikket (=
Vær velsignet!

Ingar sa...

Her var det mange gode tanker. Selv har jeg sett på den nydelige jenta og den nydelige plakaten i dagevis... Walk by faith!

Innføring av menneskelig Plan- og Målstyringstenkning blir bare helt galt i Guds rike. Hos Gud er det bare en plan, den heter: I AM!

Siw sa...

YESS - den kjente jeg bare "amen" til :-D

"Hos Gud er det bare en plan, den heter: I AM!"