mandag, desember 17, 2012

17.desember

Det var noen gjetere der i nærheten som var ute på markene og holdt nattevakt over flokken sin. Med ett sto en Herrens engel foran dem, og Herrens herlighet lyste om dem. De ble overveldet av redsel. Men engelen sa til dem: «Frykt ikke! Se, jeg forkynner dere en stor glede, en glede for hele folket: I dag er det født dere en frelser i Davids by; han er Messias, Herren.
(Luk.2;8-11)

Mary's boy child
(Libera)


I år har jeg festet meg mest ved to ting. Det ene er at Gud gjennomførte sin gode plan for Sakarias, på tross av at Sakarias selv tvilte. En trøst for oss som også kan vakle i blant, ikke sant?
Det største er likevel at hele himmelen frydet seg i dette øyeblikket. Gud hadde lengtet og gledet seg til dette, så englene sang om en STOR GLEDE. Endelig er veien åpen igjen, slik at Gud kan være sammen med barna sine, menneskene - som han elsker så høyt.


2 kommentarer:

Ingar sa...

Du har en fin adventskalender som jeg har lest hver dag, Siw!

Jeg har også stanset for Sakarias i år. Selv er jeg fascinert over at Gud gjennomførte sin plan gjennom loddtrekning blant prestene slik at loddet "tilfeldigvis" falt på Sakarias(!). Og Sakarias lovsang etter at Johannes var født er bare nydelig!

Ønsker deg en fortsatt god adventstid!

Siw sa...

Spennende tanke jeg ikke hadde fanget :) Jeg tror det er mange "tilfeldigheter" i livet som ikke er så tilfeldig.