mandag, mars 18, 2013

Snart er det vår :)

Det har vært en fantastisk vinter i år. Kanskje det har vært det ofte før også, men i år gjorde den så inntrykk at jeg bestemte meg for å slutte å si at jeg ikke liker vinteren. Tvert i mot kan den være både vakker og god.

Jeg sitter å ser ut av vinduet akkurat nå, hvor morgensola lyser mot det snødekte landskapet. Jeg tenkte på at vi snart går mot vår - kanskje det går mot vår inni meg også, der nye ting vil spire fram - det ene etter det andre? For eksempel med nye bloggposter (leer) for her har det vært stille lenge. Dvs, jeg har både skrevet og opplevet ting siden sist - men det har ikke endt opp i noen bloggposter enda.

Om vinteren ligger det mye å hviler, mens det venter på en NY TID :)


Herren velsigne deg og bevare deg! Herren la sitt ansikt lyse over deg og være deg nådig! Herren løfte sitt åsyn på deg og gi deg fred!
Når de således uttaler mitt navn over israelittene, vil jeg velsigne dem.
4.Mos.6;24-27

Det er løftet etter velsignelsen som gjør den så fantastisk. Vi burde jo starte hver dag med den!

2 kommentarer:

Ingar sa...

Nydelig innlegg! Egil Svartdahl reiser rundt med tema "velsignelsen" for tiden, og det ga meg et nytt forhold til denne hjertevarme handlingen fra 4. Mosebok.

Og løftet som følger etter i v. 27 er så fint med uttrykket "således" som du har hentet fra en annen bibeloversettelse enn 2011. Der fant de ikke plass til dette uttrykket som viser så godt sammenhengen...

Mia sa...

Det er så sant det du skriver, vi har så lett for å si slikt uten at vi egentlig har tenkt så godt gjennom hva det betyr. Det er mange gode ting ved hver enkelt årstid, som er unikt bare for den. Det er gode ord til å starte dagen med dette, kjenner det gjør godt å lese de her inne hos deg og jeg tar de med meg videre.
Ønsker deg en fin vinterdag videre!
Klem Mia