mandag, april 15, 2013

Du har det i deg!

Det er et bibelvers jeg ofte har kommet tilbake til, særlig når jeg trenger en oppmuntring :-) I går dukket den opp ved at en annen leste det. Og plutselig oppdaget jeg noe nytt i dette for meg velkjente verset.

Tenn på ny den nådegave fra Gud som er i deg, den du har mottatt ved min håndspåleggelse! (2.Tim.1;6)

Det har vært en god oppmuntring til begynne på nytt, eller fortsette der jeg slapp, eller vinne tilbake osv. Det jeg oppdaget i dag, var ordene "som er i deg" Det handlet ikke om å vinne noe tilbake, eller finne noe som var mistet. Det var en gave Timoteus allerede hadde, som bare lå der. Det var bare å "tenne den på ny".

Bare livet i seg selv, er en gave fra Gud. Og det Han har gitt deg er i deg. Er det ikke rart at vi av og til ikke ser hva vi har? Tror mange har oppdaget det! Og da tenker jeg ikke bare på hva du og jeg har "i oss" - men også på hva vi har rundt oss..

Hun skjønte ikke at det var Jeg (Gud) som gav henne kornet og mosten og oljen, og at det var jeg som gav henne sølv og gull i mengdevis - som de brukte på Ba'al... (Hos.2;8)  Så mye rundt oss som velsigner oss, som er så lett å ta for gitt.

Så dagens oppmuntring er "Du har det i deg, og rundt deg - Gud velsigner deg"

Ingen kommentarer: