mandag, mai 20, 2013

Glede

 
Glede i hjertet gir god helse, sa kong Salomo :-D
 

Salme 104;33-34
Jeg vil synge for Herren hele livet, og prise min Gud så lenge jeg er til. Måtte Herren ta vel imot mitt kvad, så jeg kan glede meg i Ham.

Salme 94;18-19
Om jeg må si; “min fot er ustø” holder Din trofasthet meg oppe, Herre. Er mitt hjerte fullt av urolige tanker, blir Din trøst til glede for meg.
 
Salme 92;5
Med Ditt verk har Du gledet meg Herre, jeg jubler over det Du har gjort.
 
Salme 30;12
Du vendte min sorg og klage til dans, Du løste mine sørgeklær og hyllet meg i gledens drakt. Derfor vil jeg av hele min sjel synge om Deg og aldri tie. Jeg takker Deg evig, Herre, min Gud.
 
Salme 5;12-13
Alle som tar sin tilflukt til Deg, skal alltid glede seg og juble. Du verner dem som elsker Ditt navn, la dem fryde seg i Deg. For Du, Herre, velsigner den rettferdige, Du dekker ham med nåde som et skjold.

3 kommentarer:

Tor Albertsen sa...

Kan det sies bedre?!

jesuskvinne sa...

Gleden i Herren ER vår styrke når dagene er tunge og nettene kalde. Gud er alltid trofast.

Ønsker deg gode dager og stunder i tiden foran. Guds fred og velsignelse!

Siw sa...

Takk det samme! Til dere begge :-D