mandag, mai 06, 2013

Jeg er elsket :)

Det har sunget i meg helt siden i går. Og enda mer i kveld, en gruppe samlet til lovsang og bønn. Det er så utrolig godt å være med i et sånt team. Mennesker som virkelig har fått oppleve akkurat dette - hvor GOD Gud er!

Da jeg skulle sette meg ned å skrive noen ord om hva jeg følte, søkte jeg litt i bloggen på temaet "Du er elsket" - for jeg visste jo at jeg hadde skrevet om dette før. Og jeg måtte le i glede da jeg så at det første som dukket opp var en haug med bibelvers. Det ble bare en ny bekreftelse på det jeg har erfart siste døgnet. Gud virkelig elsker deg og meg.

Jeg har hørt det siden jeg var liten, og det er så lett for å bli bare en klisje... noe jeg hører men ikke helt klarer å gripe. En teori..?

Når pastoren i går leste fra Jesaja 43;18-25 var det et lite (men stooort) ord helt på slutten som bare spratt mot meg
Jeg, ja jeg, er den som utsletter
dine misgjerninger for min skyld;
dine synder kommer jeg ikke mer i hu.


Jeg har jo ofte hørt at Jesus døde for min skyld, og det gjorde han jo. Men tenk at det hele også var for Gud sin skyld..?! Jesus døde og oppstod pga mine synder - men ikke bare av den grunn. Det hele hendte fordi Gud lengtet så etter oss. Han klarte ikke å tenke på en gang, en evighet uten oss. Du er elsket. Jeg er elsket.

Jeg tenkte på dette, og plutselig ble det nytt liv i Joh 3;16 for meg. For så høyt elsket Gud verden, at han ga... Der var det igjen. Han ga sin sønn, ikke bare fordi han så jeg var så elendig og trengte det. Nei - han så hvor inderlig han lengtet etter oss! Så inderlig at han ga ALT. Det er virkelig stort.

Så når jeg sang lovsang i kveld, var det ikke bare i takknemlighet for hva han har gjort for meg gjennom livet. Jeg kjente også en kjærlighet tilbake til en jeg visste elsket meg. JESUS :)




1 kommentar:

Ingvild-Christin sa...

Hei :)

For et flott innlegg, fylt med gode oppmuntrende sanne ord!
Kjempe flott blogg du har med mange viktige temaer, gleder meg til å følge med deg og bli bedre kjent med deg her :)

God klem fra Ingvild-Christin