søndag, oktober 27, 2013

Del gleden med meg!

Det er ikke alltid vi vet hva som ligger bak en gave, og når sant skal sies, kan akkurat det være ganske variabelt (leer)

I gjennom den levende boka, kan vi ane en del av hva som lå bak gaven "frelsen av nåde" Gud lengtet etter oss, for vi var hans elskede barn - skapt til å være i hans nærhet. Det var der vi hørte til. Derfor gleder det meg stort når Jesus uttrykker det som han gjøre overfor disiplene "Gled dere over at deres navn er skrevet i livets bok"  (Luk 10)
Når jeg samtidig tenker på budskapet englene kom med da Jesus ble født "Vi forkynner dere en stor glede - frelseren er født" så vet jeg at dette var noe hele himmelen gledet seg over. Så det Jesus egentlig sier til disiplene sine, er "Del denne gleden med meg!"

Tenk - det er altså ikke bare en gave jeg skal være glad for at jeg fikk. Nei, Gud selv gleder seg over meg :-D Ja, Han gleder seg over hver eneste en som tar i mot gaven.
Luk 15;6-7 sier
... «Gled dere med meg, for jeg har funnet igjen den sauen som var kommet bort.»  Jeg sier dere: På samme måte blir det større glede i himmelen over én synder som vender om...

Sefanja 3;17 sier også
Herren din Gud er hos deg,
en helt som har makt til å frelse.
Han gleder og fryder seg over deg
og gir deg på ny sin kjærlighet.
Han jubler over deg med fryd


Herre, takk for gaven! Jeg er frelst av nåde. Ikke bare fra noe - men så absolutt til noe. Til deg. Til ditt nærvær - og der er det så godt å være!






Ingen kommentarer: