mandag, november 18, 2013

Bønn for våre ledere

I Rom 15 møter vi ikke bare den sterke læreren Paulus, her ser vi også en mann som både lengter etter, og trenger felleskapet.

v.24;  Jeg håper at jeg skal få se dere på gjennomreisen, og at dere vil utruste meg for reisen dit, når jeg først har fått glede meg en stund over samværet med dere.
og 30-32; Jeg ber dere, brødre, ved vår Herre Jesus Kristus og ved den kjærlighet som Ånden gir: Kjemp sammen med meg ved å be for meg til Gud. Be om at jeg må bli berget fra de vantro i Judea, og om at den hjelpen jeg bringer, må bli godt mottatt av de hellige i Jerusalem. Da vil jeg kunne komme til dere med glede, om Gud vil, og få hvile ut sammen med dere.


Det ble for meg en oppmuntring til å be for våre ledere, våre prester og pastorer.
Bli gjerne med å be for dem i dag!

Ingen kommentarer: