fredag, februar 14, 2014

De mørke skyene....

Også denne bloggposten er litt preget av været... Vi har hatt så lite sol de siste ukene, og jeg innrømmer at de påvirker meg. Tunge tanker kommer i takt med de tunge skyene, og når sola stråler inn er det som om skuldrene senker seg og tunge tanker fordamper :-D litt etter litt.

Hva gjør jeg med disse tankene? Joda... jeg mediterer på dem, slik at de blir enda tyngre :(
Men i dag måtte jeg rett og slett be; "Herre, hjelp meg å endre dette! Hjelp meg å bli mer positiv!"

Den første tanken som kom, var "sett på litt lovsang" og det gjorde godt. Sitter nemlig her med en vond fot (senebetennelse...) og det er tidlig på morgenen. Dessuten er det snart jobb, så det er ikke alltid jeg kan trekke ut i skogen :-)

Lovsangen gjorde godt, men de tunge, negative tankene surrer fortsatt. Jeg fant fram min bibelleseplan, og dagens ord var om sennepsfrøet. Det syntes jeg passet såååå bra i dag! Jeg ville så de små frøa jeg fant, av det gode og lyse, midt i virvarret av negative tanker. Hvor skulle jeg begynne? Jeg smiler til meg selv og sier "Gud elsker meg. Han virkelig elsker meg som jeg er" og det var en god start for meg.


Nå skal jeg ikke bare være redd for det negative - det som tynger meg ned akkurat nå.... for jeg kan faktisk lære av det også. Gud er god slik! Han kan virkelig vende det vonde til det gode. Ja, han kan til og med gjøre det slik at vi kan dra nytte av det som en gang var så tungt.
Det jeg ikke ønsker, er å meditere på det negative og bli værende der. DET er nemlig ikke av det gode.

Jeg ber for dagen, bytter de negative "brillene" med de "positive". Jeg VIL se dagen i nytt lys, uansett hvor mørke skyer dagen måtte ha. "Min Gud lyser opp i mitt mørke" og "mørket er som lyset" med deg Gud.

Jeg ber for meg selv, jeg ber for mine kjære rundt meg, jeg ber for dem jeg måtte møte i dag. Åh Herre, du elsker dem!

1 kommentar:

hjemveien sa...

Hei.
Fikk bare lyst til å takke
for at jeg fikk komme innom:-)

Fint å lese hos deg om livet, -
og Gud som sender lys, -
Lys som du reflekterer videre.
+ Fine bilder du har.

Bra at Guds godhet og lys,
kan vi slippe inn, -
samme hvor mørk og tung dagen kjennes ut.

Sangen "Til vår Gud", - som vi sang i U-koret Sing-In, "traff".

Sender LYS til DEG i dag!
Hilsen fra
MinsteBror.