mandag, juli 14, 2014

Rop av fryd

Fikk lyst til å bare dele noen få ord jeg nettopp leste, men som rører ved noen indre strenger hos meg. Tonene fikk jeg gjennom Jesaja 44 som først og fremst er en velsignelse over Israel. Men jeg legger også merke til versene som bruker naturen i lovsangen. Kjenner jeg får lyst til å synge med i den, som en del av Guds skaperverk. Visst lovsynger naturen sin Gud! Men det ser også ut som om Gud synger, som om han bruker naturen til å velsigne oss :) ORD og TONER :-D

Jeg øser vann på den tørstende jord
 og lar bekker risle over det tørre.

 
Min Ånd vil jeg utøse over din ætt,
        min velsignelse over din etterslekt.


   
  
De skal vokse opp som siv mellom vann,
        som popler ved bekkefar.
 
 
Rop av jubel, du himmel,
        for Herren har grepet inn,

 
Jordens dybder, rop av fryd!
        Bryt ut i jubel, alle fjell,
        du skog med alle dine trær!
 
 
Kan du merke Guds lovsang?
Kan du merke hvordan naturen synger tilbake til sin skaper?
 
 
Bli med i sangen, løft ditt hjerte til ham som er skaperen av alt.
 
 
 
 
 
 
 

Ingen kommentarer: