mandag, november 17, 2014

Kle deg i kraft

Jeg har vært så urolig siste døgnet, og prøvd så godt jeg kunne å kjempe imot. Det er lett å miste fokus når dagene er slik. Som om jeg blir oppslukt av uroen.

Jeg prøver å jage den bort, og blir redd og fortvilet når den ikke blir borte. Også kommer jeg på det jeg har lært; det er ikke følelsen jeg skal jage bort. Den kommer når den vil. Det er hvordan jeg møter den som teller. Jeg må rett og slett la være å lytte til den.
Lettere sagt enn gjort - jeg vet. Men jeg har jo også erfart at det er mulig.


Jeg var som sagt i denne uroen da jeg satte meg ned med dagens bibeltekst - og den traff meg rett i hjertet. Tenk så heldige vi er, vi som tror! En kjemperesurs!

( utdrag fra Jes.52; )

    Våkn opp, våkn opp og kle deg i kraft, Sion!
          Kle deg i finklær, Jerusalem, hellige by!
         
   
 2  Rist støvet av deg, reis deg opp,
          sett deg, Jerusalem!
          Løs lenkene du har om halsen,
          datter Sion i fangenskap!

    6 Derfor skal mitt folk kjenne mitt navn
          på den dagen,
          for jeg er Han,
          han som sier: «Her er jeg!»

         
   
 7 Hvor vakre de er
          der de løper over fjellene,
          føttene til den som bringer bud,
          forkynner fred,
          bringer godt budskap,
          forkynner frelse
          og sier til Sion:
          «Din Gud er konge!»
     
    
   
  9 
Bryt ut i jubel sammen,
          dere Jerusalems ruiner!
          For Herren trøster sitt folk,
          han løser Jerusalem ut.
         
   
10 
Herren viser sin hellige arm
          for øynene på alle folkeslag.
          
Hele jorden får se
          frelsen fra vår Gud.



Jeg ber for dagen i dag. Takk Herre, at jeg kan regne med deg. Takk for kraften du gir. En kraft jeg kan få "kle meg i" :-D

Ingen kommentarer: