torsdag, desember 18, 2014

Dagens Ord

Desember er en aktiv måned for mange. En måned til både stress og refleksjon. Og ikke minst en måned der andre får stå litt mer i fokus. Noen vi kan glede eller hjelpe? Burde selvsagt være hele årets fokus, men den får i alle fall en vekker i desember :-D La det bli en inspirasjon for hele neste år kanskje?

Jeg må innrømme at jeg henger litt etter på lesefronten.... Det går opp og ned der, som på de fleste områder. Men jeg er ikke mindre glad i Ordet av den grunn! Det kjente jeg i går, da dagens bibelvers tikket inn på mobilen (fra salme 119)
Jeg søker deg av hele mitt hjerte,
        la meg ikke fare vill,
        bort fra dine bud!
   
  I hjertet gjemmer jeg ditt ord


Fordelen med et slikt abonnement, er at jeg omtrent alltid har mobilen for hånden. Og ett vers går fort å lese. Jeg innrømmer at de ofte blir reflektert like fort over - men av og til, som i går, blir det en god vekker. Jeg kjente hvordan det bare traff strengen av lengsel og glede. Jeg vendte øynene mot himmelen og sang ut; "JA, av hele mitt hjerte søker jeg deg Herre!" Han er alltid tilgjengelig. Det er jeg som kan være litt til og fra... ikke i hjertet, men i tid.

Ønsker deg som måtte stikke innom her en riktig GOD JUL, med denne sangen - min favoritt blant julesangene, og det finnes mange vakre versjoner av den :)



2 kommentarer:

Cecilie sa...

Ønsker deg ei fredfull julehøytid og et velsigna godt nytt år! Klem

Siw sa...

Ja, det ønsker jeg deg også Cecilie. Eller dvs... jeg er jo litt sent ute til å ønske deg god jul. Håper du hadde en fin feiring sammen med dine! Også ønsker jeg deg et riktig godt nytt år :-D