søndag, januar 25, 2015

Han er min glede

Det er noen av de gamle sangene som virkelig treffer hjertet mitt, og en av dem er denne;

Salige Visshet Jesus er min 
Han er min hyrde kaller meg sin
Salige visshet dypt i min sjel 
Jesus har kjøpt meg Allting er vel.
 
Han er min glede, han er min sang
Ham vil jeg prise livsdagen lang
Han skal jeg evig love hos Gud 
Han er min brudgom jeg er Hans brud.

 
Allting jeg ga ham allting jeg vant
Evighetsdagen herlig opprant
Himlen er åpen engler fra Gud 
Bringer til jorden kjærlighetsbud
 
Nå kan jeg hvile sjelen har ro
Jeg hos min Jesus alltid vil bo
Hjertet er renset, så har han talt 
Selv er jeg intet Jesus er alt.
 
Salvet med Ånden, kjærlighet stor 
Døpt i fra himlen etter hans ord
Ild på min tunge ild i min barm
Han har meg fylt med kjærlighet varm.

Den ble skrevet for snart 150 år siden, og fremdeles så gleder den mange! Selv på dager som kjennes tunge, merker jeg hvordan den minner meg på hvilken grunn jeg står på - hvor heldig jeg er som kan kjenne denne gleden!

Ja, jeg tenkte også på i dag (den ble sunget i kirken i dag) at Han som fyller meg med denne gleden, også står med meg gjennom sorgen, gjennom vanskelige dager - og det igjen gir meg en indre ro og en ny glede :-D

Kjære Gud jeg takker deg for din trofasthet. For din velsignelse. For ditt Ord som både gir glede og ny kraft. Takk for at du er den DU ER :-D

2 kommentarer:

Malys krok sa...

Så vakkert skrevet! Takk for det jeg fikk lese her! -Margit-

hjemveien sa...

GUD velsigne DEG,
i alt du "står i"!
Når vi kommer til GUD,
betyr det en forskjell,
uansett hvor vanskelig dagen og forholdene er.
HAN ER MIN GLEDE....

Og Guds fred som overgår all forstand, skal bevare deres hjerter og tanker...
Fra Fil 4.

Det er som jeg merker:
Sammen med Gud, er vi to til å løfte de tunge dagene til nye høyder.

TAKK HERRE!