tirsdag, mai 19, 2015

Smak og se at Herren er god

Ja det er overskriften i salme 34, og bare salmen i seg selv smaker utvilsomt godt. Tenk at det er vår Gud den omtaler - Hans godhet og omsorg for oss!

2      Jeg vil alltid prise Herren
        og stadig lovsynge ham.

3      Jeg roser meg av Herren;
        de hjelpeløse blir glade
        når de hører det.

4      La oss sammen hylle Herren
        og prise hans store navn!

5     Jeg søkte Herren, og han svarte meg,
        fra alt som skremte, berget han meg.

6     Se opp til ham og strål av glede,
        så skal dere aldri rødme av skam!

7     En stakkar ropte, og Herren gav svar,
        han frelste ham ut av alle trengsler.

8     Herrens engel slår leir
        til vern om dem som frykter Herren,
        og frir dem ut av fare.

    Smak og se at Herren er god,
        salig er den som søker tilflukt hos ham.

10   Frykt Herren, dere hans hellige folk!
        De som frykter ham, lider ingen nød.

11    .......de som søker Herren,
        mangler aldri noe godt.


19    Herren er nær hos dem
        som har et nedbrutt hjerte,
        og han frelser dem
        som har en knust ånd.'

20    Mye vondt må den rettskafne lide,
        men Herren frir ham ut av alt.


1 kommentar:

Ingar sa...

En nydelig salme, takk for at du delte den! :-)
Velsigna god dag!