mandag, juni 22, 2015

Gud er ferskvare

Det var tema på gudstjenesten i går, og her jeg sitter i dag kjenner jeg at det synker inn. Det er sant - han er ferskvare. Jeg kan ikke leve på det jeg hadde i går, og enda mindre på det jeg hadde i forrige uke. Jeg trenger en daglig dose....
 
Men én ting legger jeg meg på sinne,
        derfor har jeg håp:
   
  
Herrens miskunn er ikke forbi,
        hans barmhjertighet tar ikke slutt.
   
  
Den er ny hver morgen,
        stor er din trofasthet.
   
  
Jeg sier: Herren er min lodd,
        derfor står mitt håp til ham.
   
  
Herren er god mot dem
        som venter på ham og søker ham.
   
 
Det er godt å være stille
        og vente på hjelp fra Herren.
(Klag.3;21-26)

Det måtte jeg minne meg selv om i dag da jeg satte meg ned - tørr og uten entusiasme... nesten bekymret for akkurat det også. Jeg sier i blant at kristenlivet går opp og ned - men helt sant er det ikke. Det er følelsene som går opp og ned. Kristenlivet er selve livet, og Gud er min Far hele tiden - ikke bare når jeg er på det beste. Heldigvis.

Som kroppen blir slapp om jeg hopper over mat en dag eller to - så blir kristenlivet slapt uten mitt daglige inntak (og jeg er ganske slapp akkurat nå....) så oppfordringen fra i går var som sagt å nyte sommeren, og huske på den daglige FROKOSTEN ;-D

Men jeg, Herre, roper til deg,
om morgenen kommer min bønn deg i møte.
(Salme 88;14)

Men jeg vil synge om din makt
og juble hver morgen over din trofasthet.
For meg er du blitt en borg,
en tilflukt på nødens dag.
Jeg vil synge for deg, min styrke;
for Gud er min faste borg,
min Gud som viser miskunn.
(Salme 59;17-18)
 
Og det er faktisk GULL VERDT og mer til :-D
 

3 kommentarer:

jesuskvinne sa...

god sommer til dyrebare du og takk for viktig påminnelse :)

hjemveien sa...

Takk Siw!
Fint å komme innom den gode bloggen din.
Enige med deg om "ferskvaren",
som vi trenger hver dag.

Det VIRKER, - lyset som stråler på deg.
Det merkes at du er i lyset, - har kontakten med Gud, -
og du reflekterer lyset videre :-)

Akkurat slik er det:
Som lykt og lys fra Gud, som skinner
i bloggen din.

SommerKlem
fra
MinsteBror
på "Hjemveien"

Siw sa...

Tusen takk for den gode oppmuntringen! Det varmet :-D