mandag, februar 15, 2016

Kraften i handling...

Jeg skal ikke skrive så mye i dag, måtte bare fortelle at gårsdagens preken ga meg litt påfyll etter forrige bloggpost. Jeg skrev da at jeg lengtet etter å lære mer om "Kraften av korset", og gårsdagens preken fortalte at når Ordet blir omgjort til handling, blir det til kraft.

Jeg syntes det var så inspirerende og tenke på. Jeg har jo som tema her "Livet i Ordet", men som jeg hørte i går; Ord blir bare ord så lenge jeg bare leser dem og grunner på dem. Det er først når jeg velger å handle på dem, og gjøre det Ordet sier, at det blir til noe.

En annen påminnelse han kom med i går, er at vi har litt lett for å kjenne etter hva vi føler for. Om jeg ikke føler for å gjøre ditt eller datt, så lar jeg det være. Men erfaringene han hadde, var at følelsene ofte kom etter at handlingen var gjort ;-D Og det er det jo ganske mye i ja


Ønsker deg en superduper dag. Se etter muligheter.
"Bli sterke i Herren, i hans veldige kraft" (Ef.6;10)

Ingen kommentarer: