onsdag, juni 01, 2016

Dagens bibelord

Dagens bibelord fra You Version gjorde meg rørt;

De undret seg over å se den frimodighet Peter og Johannes viste, for de forstod at de var ulærde lekfolk. De visste også at de hadde vært sammen med Jesus.
Apostlenes gjerninger 4:13
Det er den siste setningen som gjør susen. Tenk deg hvilken læremester Jesus må ha vært! Jeg ser for meg hvordan Jesus ord rett og slett skapte sult i dem etter å lære mer. Og Jesus elsket Ordet - ja, han ER jo Ordet :-D og denne kjærligheten til Ordet smittet han over på dem.
Dette minner meg også på hva Emmausvandrerne erfarte. De visste ikke at det var Jesus som gikk sammen med dem, og som la ut skriftene før dem. Da de plutselig oppdaget det, sa de til hverandre; 
32 Da sa de til hverandre: «Brant ikke våre hjerter i oss da han talte til oss på veien og åpnet skriftene for oss?»  (Luk.24)
Jeg tror at Jesus hadde samme påvirkning på de andre han delte Ordet med. Jeg kjenner livet i Ordet, og jeg lengter absolutt etter mer. Kjenner jeg blir glad ved tanken på at det faktisk er mulig også. Åpenbaringen 3;20 sier;
20 Se, jeg står for døren og banker. Om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid, jeg med ham og han med meg.

3 kommentarer:

hjemveien sa...

Jeg merker at Guds godhet/Den Hellige Ånd virker i Deg. -
Da er det vel fordi:
Du har åpnet døren for Jesus,
og holder måltid,
Ham med Deg og Du med Ham.

:-)

"MinsteBror"

Siw sa...

Ja, og jeg kjenner meg heldig! Og flere kan oppleve det samme om de bare tar imot.

Tenker på kvinnen ved brønnen som møtte Jesus for første gang. Jesus sier til henne «Kjente du Guds gave, og visste du hvem det er som ber deg om drikke, da hadde du bedt ham, og HAN HADDE GITT DEG levende vann.» (Joh.4)

Det er mange som ikke vet ...

hjemveien sa...

Ja, opplevelsen av Gud er så bra!

I dag ble jeg utfordret da jeg leste om Jesus som sendte de 70 ut.
Jeg så på synonymene for sendte, og det kom opp ca. 100 ord.
Blant annet: Overleverte, strålte

Vi sendes med budskapet om Jesus for å: OVERLEVERE og STRÅLE
:-)