tirsdag, august 23, 2016

Det neste steget

Herre, jeg ber for dagen i dag. Får jeg lov å ønske meg en annerledes dag? En som skiller seg litt ut fra alle de andre...? Dagene bare flyr, og mitt hovedproblem ser ut til å være sløsing av tid. Har ikke så lyst til det lenger egentlig.

Men lysten - ikke det beste å følge det heller. For lysten til å virkelig GJØRE NOE er ikke alt for stor den heller. Hele kroppen higer visst mest etter det behagelige. Men det behagelige er faktisk ganske kjedelig. 

Denne sangen traff meg ganske godt i dag. Herre, vis meg det neste steget! 



Fikk lyst til å legge til kong Davids ord fra salme 51

 11 Skjul ditt åsyn for mine synder,
        og utslett all min skyld!
   
 12 Skap et rent hjerte i meg, Gud,
        gi meg en ny og stø ånd!
   
 13 Kast meg ikke bort fra ditt åsyn,
        ta ikke fra meg din Hellige Ånd!
   
 14 La meg atter fryde meg over din frelse,
        hold meg oppe med en villig ånd!

Ingen kommentarer: