torsdag, august 25, 2016

Gjennom Hans øyne

I forrige bloggpost var jeg frimodig å be om en annerledes dag. Og vet du hva? Jeg fikk det! Jeg ble så velsignet gjennom dagen. Men om du hadde sett hvordan dagen var, så ville du antagelig lurt på hva som var annerledes (leer)  Men så handlet det jo bare om det neste steget!! Og jeg er så heldig at jeg kjenner glede også over de små ting. For tilsammen så blir det faktisk stort. 

Jeg kjenner meg oppmuntret til å ta noen steg. Jeg som ofte grubler over hvor lite jeg kan.... når Gud ser på det, ser han noe annet. Sangen jeg hørte i dag var en kjempe oppmuntring på akkurat dette. Når Gud ser på deg og meg, så ser han oss gjennom Jesus Kristus. Og da er det ikke småtterier han ser!


I Efeserbrevet 1 leser vi

    5 I kjærlighet har han,
        av sin egen frie vilje, forut bestemt oss til
        å få barnekår hos seg ved Jesus Kristus,
   
  6 til pris og ære for hans herlighet
        og for den nåde han gav oss i sin elskede Sønn.
   
  7 I ham har vi forløsningen
        som ble vunnet ved hans blod,
        tilgivelse for syndene.
        Så stor og rik er hans nåde,
   
  8 som han i rikt mål har latt oss få.
        Slik gav han oss all visdom og innsikt,
   
  9 da han kunngjorde oss sin viljes hemmelighet,
        den frie beslutning han hadde fattet
   
 10 om å fullføre sin frelsesplan når tiden var inne:
        å sammenfatte alt i Kristus, alt i himmel og på jord.

1 kommentar:

Ingar sa...

Nydelig å lese! Fortsatt velsigna god dag!