onsdag, oktober 19, 2016

Tenn på ny...

2.Tim.1;6-7 "Derfor vil jeg minne deg om dette: Tenn på ny den nådegave fra Gud som er i deg, den du har mottatt ved min håndspåleggelse!  For Gud gav oss ikke en ånd som gjør motløs, men en Ånd som gir kraft, kjærlighet og sindighet."

Dette verset går jeg og mimrer litt på i dag. Både fordi jeg trenger fornyelse.... og fordi verset gjør meg glad :-)
Jeg oppdager stadig nye ting i dette verset. Det første jeg har lagt merke til, er oppfordringen til å tenne på ny - altså ikke bare sitte å vente, men faktisk ta tak i dette selv...

Og grunnen til at jeg faktisk kan gjøre noe selv, er at Gud allerede har gitt meg det. Jeg har det i meg. Som verset sier "allerede mottat"

En annen ting jeg oppdaget, var ordene Paulus skrev om motløshet.... han visste nok at det henger litt sammen. At når jeg er motløs, da trenger jeg faktisk å gjøre akkurat dette; tenne en ny gnist :)

Ikke så lett kanskje, men da jeg så slutten på verset, kjente jeg faktisk en liten gnist - som tente en større glede. Nemlig at Gud ønsker å gi meg ÅND, KRAFT, KJÆRLIGHET og SINDIGHET. Hvilken Gud vi har?!


Jo, jeg trenger fornyelse...
Egentlig hadde jeg dårlig samvittighet over å komme med nok en bønn for MEG....
men min bønn er også at dette skal få ringvirkninger for de jeg møter. At denne "ÅND, KRAFT, KJÆRLIGHET og SINDIGHET" skal få flyte i hjertet mitt og renne over på de jeg møter. 

Ganske store drømmer :-D

Herre, kan jeg få være med å DELE noe i dag? Til store og små? 

1 kommentar:

hjemveien sa...

Takk Siw! Ja, vi er i det -
i en Ånd som gir kraft, kjærlighet og sindighet.


hilser Guds menighet i......,
dere som er helliget i Kristus Jesus
og kalt til å være hellige
sammen med alle som hver på sitt sted
påkaller vår Herre Jesu Kristi navn –
han som er deres og vår Herre:
Nåde være med dere
og fred fra Gud, vår Far,
og Herren Jesus Kristus!

Fra 1.kor.1 - bibel.no