søndag, januar 22, 2017

Han ser meg

Hver dag tikker det inn et bibelvers på min epost-adresse. Og dagens vers gjorde virkelig godt. 

Jeg vil lære deg og vise deg den veien du skal gå. Jeg lar mitt øye hvile på deg og gir deg råd.(Salme 32:8) 

Hører du hvordan ordene uttrykker omsorg av en som bryr seg?
Når kong Salomo ba om visdom, ba han bl.a. "Gi meg et lydhørt hjerte" (1.kong 3;9) Og Paulus bønn var at Gud måtte gi vår hjertes øye lys (Ef.1;18)

Om jeg er ærlig, så er det faktisk ikke så lett å være helhjertet - selv om det er min bønn. Paulus er heldigvis ærlig på dette også, og skriver en del om kampen mot kjødet.... jeg vil kalle det kampen mot mitt ego. Det tror jeg kanskje de fleste vil kjenne seg igjen i?

Så jeg takker deg Herre, for at ditt øye våker over meg. Det kjennes så godt at du gjør det, og at du vil gi meg råd. Det er godt å vite at jeg er i din omsorg. I din nåde. Jeg ber, som Salomo og Paulus, at mitt hjertes øye og øre skal være mottagelig for det Du sier meg Herre. 

Salme 139 sier;
 5 Bakfra og forfra omgir du meg,
        du har lagt din hånd på meg.
   
  6 Det er for underfullt til å skjønne,
        det er så høyt at jeg ikke kan fatte det.

Ingen kommentarer: