søndag, januar 15, 2017

Herren skal bevare din utgang og din inngang

I kveld var jeg med i lovsangen igjen, og denne gangen kjente jeg meg ekstra velsigna. Nå er det alltid en glede, ja virkelig en velsignelse å få være med dem i dette. Men i dag var det altså litt ekstra. Det startet allerede da pianisten innledet med dette verset;

 30 Hver morgen skulle de stå og love og prise Herren og likeså hver kveld. 

Nå er det lovsangen som ligger sterkest på pianistens hjerte, og i flere av sangerne også. Men for meg er også Ordet en stor og viktig del av lovsangen. Så når han leste dette ordet, så var det nettopp Ordet jeg tenkte på. 

(Nesten...) hver morgen setter jeg av noen minutter til å starte dagen med Ordet. Det er noe jeg gleder meg til faktisk, å ha denne starten på dagen sammen med Gud. Også tenker jeg at det er sunt for meg, at Jesus visste hva han sa da han talte "Søk først Guds rike"

Da jeg hørte Ordet i dag, gikk det plutselig opp for meg at dette kunne bli en like god avslutning på dagen! Ja, jeg kanskje til og med kunne sove litt bedre....(leer)
Nå skal jeg innrømme at jeg er aller mest opplagt på morgenen, så hvor vidt jeg klarer å gjennomføre en fast rutine på kvelden vet jeg ikke enda. Men jeg vet i alle fall at lengselen ble vekket i kveld! Som om jeg avslutter dagen med å legge meg i Guds hender. 

Et annet vers jeg har tenkt på i dag, og som også passer i denne sammenheng, er Salme 121;6 "Herren skal bevare din utgang og din inngang" Utgangen av en ny dag, og inngangen til en ny. 

Kjenner jeg gleder meg allerede :-D

I fred vil jeg legge meg ned og sove.
For du, Herre, bare du
lar meg hvile trygt.
Salme 4;9

Jeg priser Herren, som gir meg råd;
ja, også om natten får jeg
rettledning i mitt indre.
Salme 16;7

Om morgenen hører du min røst,
tidlig vender jeg meg til deg og venter.
Salme 4;5

Ingen kommentarer: