tirsdag, mai 23, 2017

Hvem er jeg?

Hva tenker du på når du hører spørsmålet..? Jeg begynte å tenke på alt jeg gjør og får til, eller ikke får til.... Hvem er jeg?
Jeg er en som jobber i barnehage, har en egen leilighet, mor til to, bestemor til to. Har gode venner, tilhører en kirke, liker å gå turer, liker å skrive, og for tiden storkoser jeg meg med strikketøy. Jeg kan være en som bekymrer meg for mangt, men som likevel liker å være positiv. Hvem er jeg? Jeg er Siw.

På søndag fikk jeg utfordringen "Hvem tenker Gud at du er?" Vi skulle tenke på det under bønnen, mens vi hørte en sang. Før jeg hørte sangen tenkte jeg bl.a. på en oppgave som ligger foran meg. Jeg var faktisk litt bekymret. Ikke alt er helt som det burde være liksom. Hva tenker Gud om meg?

Også kom denne utrolig vakre sangen, som fikk meg til å slippe alt og bare hvile i Gud. Hvem er Gud? Han er den som elsker. Hvem er jeg? Jeg er den som er elsket :-D Elsket av Gud. Det er den du og jeg først og fremst er - ikke alt vi kommer med av mangler og bekymringer, eller andre ting og tang. Den vi er, er elsket av han som ER kjærlighet.


1 kommentar:

hjemveien sa...

Supert å bli minnet om:
Hvem tenker Gud at jeg er?
Han skapte meg
til å være den jeg er
fordi han ville ha meg
akkurat slik som meg.

Takk for denne gode påminnelsen i dag
til meg
TIL DEG!

Gud velsigne Deg
og møtepunktene Dine
fordi Gud er Der når du møter noen :-)